Američki turistički promotor Andrew Sorokow, vlasnik tokijske agencije „Fuji“ rekao je na turističkom međunarodnom skupu u Tokiju 1984:
„Japan je najisplativija turistička destinacija. Samo jedno putovanje, jedna uplata, bit će dovoljna da vidite sve što danas na svijetu vrijedi vidjeti i osjetite sve što vrijedi osjetiti: neopisivo lijep i dojmljiv duh minulih stoljeća drevnog Istoka jedne od najimpresivnijih svjetskih civilizacija, a s druge strane imat ćete dojam da ste zakoračili u svijet budućnosti.“
U Japanu ćete doista ostati osupnuti krajnostima. Spavat ćete u supermodernom hotelu, koristiti metro koji je do najsitnijeg detalja kompjuteriziran i obilaziti famoznu tokijsku Ginzu punu blještavih izloga iz snova … a kad uvečer izađete na ulicu u nekom od suvremenih kvartova Tokija, najednom ćete naići na čovjeka u tradicionalnom kimonu koji hoda kvartom i tiho udara o dva mala drvena štapa ponavljajući: „Vrijeme je spavanja, ne zaboravite ugasiti vatru ognjišta… vrijeme je spavanja, ne zaboravite…“ Ostatak je to onih davnih, jako davnih vremena kad je neoprezno zaboravljena vatra ognjišta mogla zapaliti skromnu drvenu kućicu, pa ci cijeli kvart, grad…
U Japanu je, spomenimo i to, rođen jedan od najstarijih i još uvijek možda najefektnijih turističkih slogana, a odnosi se na predivni gradić Nikko, poznatiji po „Tri majmunčića“. Slogan u japanskom originalu glasi: Nikko o minai uchi wa, kekko to iu na, dok bi u slobodnom prijevodu rekli otprilike ovako: Ne reci “lijepo je” dok nisi vidio Nikko.
ČLANCI O JAPANU
…kakve ćete rijetko naći na stranicama turističkih publikacija:
o
PUTOVANJE U JAPAN: DESET DRAGOCJENIH SAVJETA Zaboravite sve što ste o gejšama pročitali u romantičnim knjigama ili gledali u osrednjim filmovima. Gejša je u Japanu institucija, dostupna samo bogatašima ranga vlasnika multinacionalne kompanije. Za utjehu, međutim, ostaju vam mnoge jeftinije i dostupnije varijante.
Ovo je jedan od ključnih savjeta. Nije naodmet pročitati i ostalih devet… (Kompletan članak)
HIT DESTINACIJE JAPANA
Teško je sastaviti popis hit destinacija prije svega zbog toga što turisti dolaze u Japan sa stotinama, ako ne i tisućama različitih želja i afiniteta. Jedni bi obilazili drevne hramove, druge zanima šoping, treći bi upoznavali predivne brdske staze i termalna vrela, a mnogi bi sasvim sigurno rado i u noćni život… Naš popis sačinili smo temeljem vlastitih iskustava, te brojnih rang-lista različitih internetskih portala, evo našeg prijedloga 10 naj-destinacija u Japanu. (Kompletan članak)
U JAPAN KROZ SIBIR 1974. GODINE
Evo kako je to bilo putovati u Japan daleke 1974, kad je mnogo toga (od cijena avio-karata, pa do komunikacijskih sustava i sl) bilo puno drukčije nego danas. U „ono vrijeme“, ako za avion niste imali novaca, jedine opcije bile su putovanje brodom u trajanju od 4-6 mjeseci, ili vlakom i to sibirskom rutom: Zagreb – Moskva – Habarovsk – Nakhodka – Tokyo. (Kompletan članak)
METRO ILI “PODZEMNO ŽELJEZO”
Prema nekim statistikama svaki zaposleni Japanac oko 15 posto svoga života provede vozeći se podzemnom ili nadzemnom željeznicom, koja je od svih prijevoznih sredstava (izuzev aviona) još uvijek najsolidnija, najjeftinija i najbrža. Zapravo, sve samo ne – najudobnija. No, to je već neka druga priča… (Kompletan članak)
PET STVARI KOJE NISTE ZNALI O JAPANSKOM METROU
Mnogo se toga može ispričati o japanskom metrou, koji po mnogočemu predstavlja vrhunski spoj suvremene saobraćajne tehnologije. Ostavimo li, međutim, znanost i tehnologiju po strani, japanski metro nudi puno zanimljivih detalja o njegovim putnicima, njihovim navikama, strpljenju, zaboravnosti i još koječemu…. (Kompletan članak)
NAJJEFTINIJE NOĆENJE U TOKIJU: SPAVANJE U “KUTIJAMA ZA CIPELE”
Nazivaju ih „capsule hotelima“ i „kutijama za cipele“, a predstavljaju sigurno najjeftiniju mogućnost noćenja u Japanu, mada treba reći da ovaj tip smještaja možete naći u Kini, Indiji, Hong-Kongu, Belgiji… Među gostima je mnogo i mladih, te poslovnih ljudi koji žele jeftin smještaj ne mareći mnogo za nedostatak komfora kakvog nude uobičajeni hoteli. Konkretno, odlučuju prespavati u „kutiji“ dužine 2 metra, širine 1 metar, a visine 1,25 metara. (Kompletan članak)
JAPAN – ČAROBNA ZEMLJA IZNENAĐENJA
Na stotine i stotine ludih, divnih, nevjerojatnih, smiješnih i čudnih sličica možete vidjeti na ulicama velikih japanskih gradova: gromade dostojanstvenih sumo-boraca ili drevnu rikšu s predivnom gejšom stidljivo oborenog pogleda, a možete se naći usred nekog tradicionalnog festivala, kada stotine pa i tisuće ljudi plešu na ulici i često vas pozovu da im se pridružite… (Kompletan članak)
TOKYO, TAJ DIVNI DOBROĆUDNI MONSTRUM
Glavni grad Japana pun je iznenađenja svake vrste, zanimljiv, čudan i divan istovremeno. I nikada nećete uspjeti baš sve vidjeti, uvijek će nešto ostati za idući put. Jednom će to biti ogromne cvjećarne plastičnog cvijeća, drugi puta mali pješčani sat u javnoj telefonskoj govornici ili zlatni „sveti šarani“ u ribnjaku oko carske palače… (Kompletan članak)
S GEJŠAMA NEMA SEKSA!
Priče o egzotičnim seksualnim uživanjima što ih krije zagonetni Daleki istok, podgrijavane kojekakvim hvalospjevima i bajkama, stvorile su predodžbu da vas u Japanu, na svakom uglu dočekuju ljupke gejše i cvrkutavim glasićem mame u svoje odaje obećavajući neslućene užitke. Stvarnost je, međutim, potpuno drukčija. (kompletan članak)